Upplever du problem att registrera din felanmälan?
Läs informationen nedan om du upplever problem att registrera en felanmälan. Hittar du inte svaret nedan är du välkommen att höra av dig till oss.
Maila till ronja@hallingsfastigheter.se så hör vi av oss.
Så skickar du in en felanmälan:
Du kan skicka in din felanmälan via vår hemsida genom att klicka på ”Felanmälan” (eller motsvarande rubrik).
Observera: Endast personer som är registrerade som hyresgäster på hyresavtalet kan skicka in en felanmälan.
Steg-för-steg:
Klicka på ”Felanmälan”.
Välj om du är Privatkund eller Företagskund.
Kryssa i rutan för ”Jag accepterar Personuppgiftspolicyn samt godkänner Mowidas Användarvillkor.”
Identifiera dig:
Om du gör felanmälan via dator, klicka på ”Scanna QR-kod” för att identifiera dig med BankID på mobilen.
Om du gör felanmälan via mobil, välj ”BankID på denna enhet.”
Fyll i din felanmälan så detaljerat som möjligt.
När alla fält är ifyllda, klicka på ”Skicka.”
Du får därefter en bekräftelse både på skärmen och via e-post. Bekräftelsen skickas till den epostadress som är registrerad hos oss – kontrollera även din skräppostmapp om du inte hittar meddelandet.
Om du upplever problem med felanmälan även om du följt stegen ovan.
Om du har problem med att skicka in din felanmälan, vänligen besvara följande frågor när du kontaktar oss. Det hjälper oss att felsöka snabbare så att du får hjälp så snart som möjligt.
Är det du eller någon annan som försöker rapportera in felet?
Är du registrerad som Hyresgäst 1 eller 2 på hyresavtalet? (Vi kan även kontrollera detta i vårt system.)
Har vi korrekt personnummer/organisationsnummer registrerat på dig? Vänligen ange vilket personnummer du använder vid inloggning, så jämför vi det med vårt system.
När uppstår problemet?
När du klickar på länken eller scannar QR-koden för att logga in?
När du försöker identifiera dig med BankID?
När du fyller i något fält (ange vilket)?
Har du problem att skicka in ärendet – t.ex. att knappen ”Skicka” inte fungerar?
Får du upp någon felkod eller felmeddelande? Ange i så fall exakt vad som står.
Maila dina svar på frågorna till ronja@hallingsfastigheter.se så ska vi försöka hjälpa dig på vägen.

